Egyre több a nyárigumi akció Budapesten

nyári gumi

Nem érdemes megvárni a kánikulát ahhoz, hogy nyári gumira váltson. Már most szükséges az új abroncsok felszerelése. A nyári abroncsok kiválasztásához a gumidirekt webáruház munkatársai segítséget nyújtanak a vásárlóknak. Az egyik legfontosabb szempont, hogy az abroncs mérete megfeleljen az adott gépjárműtípusnak. Ezt akár mi magunk is leellenőrizhetjük az autó kezelési útmutatójában vagy a keréknyomás táblázatban. A keréknyomás táblázat minden autó vezető oldali ajtaján az ajtóoszlopra kerül fel. Ha mégis bizonytalanok vagyunk, akkor kérjünk segítséget, hiszen rossz abroncsot nem érdemes vásárolni.

A gumidirekt webáruház oldalán elolvashatjuk a legfontosabb információkat és a méretekkel kapcsolatban is tájékoztatást kaphatunk. A téli gumik megvásárlását érdemes időben elkezdeni. Amikor a napi átlaghőmérséklet 7 Celsius fok fölé emelkedik el kell kezdeni az abroncsok megvásárlását, hiszen a téli abroncsokkal közlekedni életveszélyes. A nyári abroncsok használatát a hatósági előírások szabályozzák. A rendőrök az utakon ezt folyamatosan ellenőrizhetik. Személyautóknál a nyári abroncsok tekintetében 1,6 mm, míg teherautó abroncsoknál 2 mm a meghatározott profilmélység. Ha úgy látjuk, hogy a tavalyi nyári abroncs már nem használható akkor érdemes újat beszerezni és elkerülni a büntetést, vagy ami még rosszabb, a baleseteket. A rossza abroncs mélység miatt a gumi már nem tapad úgy és az aquaplaning jelenség is létre jöhet.

Az abroncsok terhelési indexe a méreteken beül mindig azonos, de a gyártó általában a nagyobb össztömeggel rendelkező gépjárműveknél erősített kivitelű abroncsot is kérhet, ajánlhat. A terhelési indexet RF vagy XL jelöléssel találhatjuk meg az abroncson. Az RF a Reinforced, az XL az Extra Load. Amelyik abroncsnak magasabb a sebesség indexe azt inkább sportosabb autókhoz ajánlják. A gyártók ezen felül különbséget tesznek a mintázatban is, így forgásirányos, kötetlen forgásirányú és asszimetrikus mintázatok közül választhatunk. Kötetlen forgásirányú abroncsokkal ma már leginkább csak a kis- és középkategóriás autók esetében találkozhatunk. A legújabb fejlesztésű abroncsoknál ma már asszimetrikus mintázatot használnak.